lördag 28 maj 2011

Lördagsmys

Lyckan är gjord när matte kommer hem med ett helt nytt gäng tuggben och fyller upp benkorgen! Ett efter ett tas benen ur korgen och provsmakas. Dom är så söta mina tjejer när dom springer mellan mattan och korgen tills favoritbenet har hittats!                                                                                           
Nyfylld benkorg

Festen har börjat!


Första omgången provsmakning

Och så byter vi ben med varandra...
Vi har alltid en korg fullt med diverse tuggben här hemma och det är verkligen något jag kan rekommendera! Mina hundar har aldrig haft så fina tänder sedan jag införde detta. Naturlig tandborstning helt enkelt!

För övrigt så var Celtic väldigt söt men dock mindre smart idag.... Jag och Erlendur bestämde oss för att trotsa regnet och bege oss en promenad runt pickesjön. Efter som regnet stod som spön i backen drog vi på oss våra regnkläder och hundarna fick på sig sina regntäcken. Redan när vi kom till sjön såg man på Celtic hur badsugen hon var men inte trodde vi väl att hon skulle hoppa i med täcke och allt. Jojomensan, efter några hundra meters promenad hörde vi bara ett plask och ute i sjön simmade Celtic runt hur nöjd och glad som helst med täcket som en flytväst på ryggen.  Man kunde inte annat än att stå och skratta åt henne, tokfia! När hon väl kom upp åkte täcket av så det var en blöt men väldigt nöjd Tollare som åkte hem en timma senare:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar