måndag 26 november 2012

Dräktig?

Just nu letar jag febrilt efter tecken på om lilla Cillen är dräktig eller inte. Hoppas såå!


Kan ju inte säga att det är några större förändringar men hon har börjat pipa till lite då och då på ett sätt hon inte gjort innan, det kan va om man stöter till henne, råkar dra lite i pälsen när man tar på reflexväst eller liknande. Som om hon blivit vääldigt känslig. Sen är hon sååå hungrig, hon har haft en ökad aptit hela hösten vilket är jätteskönt då jag mest haft problem med att hon inte vill äta. Men nu så är hon vrålhungrig hela tiden. Viggo som i mina ögon är världens hungrigaste hund;) får nog klättra ner till en andraplats på matvraksrankingen! Celtic brukar ha ett ökat intresse för mat när hon är lite understimulerad vilket hon nog är just nu (det tar ett litet tag att ställa om rutinerna nu när jag börjat jobba igen) men jag hoppas att det är små bebisar som är orsaken:)

Det är nu 17 dygn sedan Celtic parades så är det valpar så bör det väl märkas mer och mer desto mer dagarna går.

Just det ja, hon har även blivit jätteful i pälsen, typ som Stinky i mumintrollen! Beskrivningnen på Wikipedia stämmer dessutom förträffligt bra: Stinky är mycket hårig, avger en hemsk stank och äter det mesta (i den första serieepisoden äter han upp hela Muminhuset).





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar