lördag 14 april 2012

Uppflyttning!

Dagens tävling hos Elfsborgs Bk gick verkligen toppen! Celtic var såå duktig med ett härligt go och kontakt! Samspelet kändes jättefint. Och jag kan lova er att jag var nervös, jättenervös... Det där med att tävla på (nästintill) hemmaplan har ju både för och nackdelar.. Det är skönt med allas peppande kommentarer samtidigt som man vet att många kollar på en när man går in. Men vi löste det iaf:)

Glömde kameran hemma men här är en dagsfärsk bild från vardagsrumsmattan iaf:)


Här är våra poäng (Domaren var Berndt Markert)

Platsläggande 10
Tandvisning 10
Linförighet 8,5 (långt fram)
Läggande 9 (går ner)
Inkallande 10
Ställande 6 (steg)
Apportering 7 (lägger in den, tveksamt tagande)
Hopp över hinder 10
Helhetsintryck 10
 
Vad jag själv har att säga om dagens moment är att de moment som gav 10or var skitbra. Linförigheten är jag toppennöjd med, visst hon ligger lite före och det jobbar vi med men hon hade en härlig kontakt och följsamhet. Läggandet är inte så snabbt som jag önskar men hon lägger sig och ligger stabilt, vill dock ha det snabbare så det ska vi jobba mer med. Celtic har varit väldigt fin i ställanden det senaste men idag gick hon några steg, det var inget jag märkte (jag trodde hon stod still) men när jag vände mig om tyckte jag att hon stod väldigt nära mig:) När det var dags för apporten blev Celtic brydd över något vid sidan av planen och tappade fokus en liten stund så jag fick trockla in den i munnen på henne, tråkigt poängavdrag men inget jag lägger större vikt vid då jag vet att momenten normalt sett är säkert. 
 
Dagens poängsumma blev 177 poäng, alltså 1apris och därmed uppflyttning. Blev dessutom 2a placerade av de 14 startande!
 

Är hon inte bedårande fin?
 

2 kommentarer: