söndag 6 maj 2012

Kvällstävling SBK Göteborg

I fredags kväll var vi i Göteborg och tävlade. Vi startade som nr 10 av 14 
ekipage. Jag tycker verkligen inte om att få så sent startnummer, jag är hellre nummer ett så man "får det överstökat". Men, men lottning är ju lottning. Celtic var överlag jätteduktig, lite väl het på gröten vilket gav en hel del utslag på poängen. 

Här är våra poäng: (Domaren var Carina Romland)

  • Platsliggning:10
  • Tandvisning: 10
  • Linförighet: 7,5 (vp, luft, ss)
  • Läggande: 6,5 (Dåligt framf, mkt långsamt läggande)
  • Inkallning: 10
  • Ställande: 6 (flera steg, steg efter)
  • Apport: 10
  • Hopp: 10
  • Helhet: 9
Totalt: 170

Celtic var supertaggad vilket resulterade i att hon inte höll positionen alls i linförigheten. Även läggandet och ställandet blev lidande av detta. Domaren sa till mig efter programmet att det va synd på linförigheten när allt annat såg så bra ut, hon tyckte att det var en otroligt härlig hund jag hade och får jag bara ordning på linförigheten så blir det riktigt bra:) Jag håller helt med! 

Hade med mig videokameran denna gång, ska bara ladda kameran så kan jag lägga ut något klipp här. 

Det var väldigt kul och lärorikt att se på filmen efteråt. Positionen är verkligen nästintill katastrof men hon har en sådan fin kontakt hela tiden. Och svansen den går i ett, hon ser så härlig ut, blir så glad när jag ser det! Vad gör väl lite poängtapp när hunden ser ut att stormtrivas och ha hur kul som helst, och det hade jag också! Hon är för go att köra Celtic.

Dagens 170 poäng gav ett 1:a pris och en 6:e placering. Vinnaren vann på 197,5 poäng, det är imponerande!

Nu tränare vi vidare mot lydnadsklass 2 men jag tror att det blir en start till i klass 1. För tävlingserfarenhetens skull och förhoppningsvis ett LP1.

2 kommentarer:

  1. Självklart ska ni ta Lp1. Ni har ju ett jäkla flyt och super fina poäng, nästa tävling så:)

    Så fortsätter ni på denna bana har ni inte långt kvar till Eliten:D

    Kul att kunna följa er, nu ligger ni på min sida:)

    SvaraRadera
  2. Grattis!! Va duktiga ni är:) Ha det fint!! Mvh Josefin

    SvaraRadera