söndag 2 september 2012

1apris och klassvinst lk2 Varberg!

I lördags hade jag och Celtic en riktigt kul och härlig förmiddag i Varberg då New Foundlandsklubben hade sin årliga lydnadstävling. (Tack Tini för tipset om denna mysiga tävling). Då samlingen var redan kl 7.30 fick vi åka från Skummeslöv redan kl 6. Jag var så trött att jag fick stanna bilen och ta en 6 minuters powernap(det var så många minuter jag kände jag hade tillgodo).

Redan när vi kom fram märkte jag att Cillen var taggad till tusen.. Vi drar startnummer 3  vilket är bra då jag gillar att starta relativt tidigt.

Först är det dags för platsen och när vi äntrar planen känner jag hur Celtic får syn på rutan och hamnar i helt fel sinnesstämning! Hon vill och tror att vi ska träna rutan!! Det är det ju inte riktigt läge för, dessutom får vi vår plats nästan framför rutan. Med rejält liggkommando lägger hon sig iaf ner och trots att jag ser hur det spritter i hela Celtic under dessa 3 minuter så ligger hon kvar hela platsen så vi får våra 10 poäng. Puh....

I lydnadsprogrammet sedan så fick jag kämpa en hel del med lilla damen då hon försökte sticka till rutan mer än en gång...Men i vilket fall så får vi ihop 167 poäng trots flera dkn då Cillen försöker tar sig friheter... Då vi inte fick behålla protokollen (dessa skulle skickas hem) kommer jag inte exakt ihåg poängen för varje moment men det blev allt mellan 6 och 10. 6 på inkallningen då Cillen tar en sväng förbi rutan, 10 på rutan , tar va väl det;) Återkommer med poängen när dom kommit på posten! Våra 167 poäng räckte iaf dessutom till klasseger denna dag!!



Vad som även förgyllde denna förmiddag var att träffa brorsan Glasgow med matte Josefin. Vi släppte ihop Cillen och Glassen efter tävlingen så dom fick busa en stund ihop vilket var uppskattat! Josefin och Glasgow tävlade i samma klass som oss.

Sen var klubbkompisen Tini även där med sin härliga nuffe Ingo. Dom gjorde ett fantastiskt fint program i lk1 men en förarglig nolla på läggandet gjorde att dom missade 1a pris idag. Det tar ni nästa gång!

Celtic och Glasgow


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar