söndag 9 september 2012

Lycka x 3

Klassvinst, 1:a pris och LPII! Ja det kallar jag en riktigt lyckad tävlingsdag på Skara brukshundsklubb:)
Solen sken hela dagen och det var en toppenfin brukshundklubb dit vi gärna åker igen!

Trots att vi hade flera grova missar i programmet idag som jag var relativt besviken över så var flera bitar riktigt bra vilken räckte tillräckligt långt. 

Platsen (10) gick bra, Celtic låg tryggt och stabilt. Sen gör jag ett stort misstag! Vi har startnummer ett och jag ber inte om att få gå av planen efter platsen utan kör lydnaden direkt. Celtic är inte alls i rätt sinnesstämning. Jag hade behövt två minuter och värma henne inför uppgiften.

Det fria följet(6!) blir då riktigt, riktigt dåligt. Celtic är helt ofokuserad, måste ge dk. Läggandet (8) speglas också av detta.

På inkallningen (7) sen så tjuvstartar! Celtic på tävlingsledarens kommando. Jag har tränat mycket stadga i detta momenten med Cillen och hon brukar väldigt sällan tjuva men idag var det inte så konstigt, hon trodde verkligen att det var jag som kallade på henne. Fast det är inte så konstigt när tävlingsledaren står i stort sett bredvid mig och har världens mest gälla röst och ropar "kalla in".

Rutan (10) går kanon och det är jag såå glad över då vi fick problem med denna när vi tränade i fredags. (Jag skulle bara göra ett rutskick för att checka av inför helgen. Celtic gör det perfekt och så kastar jag hennes boll till henne, rakt i huvudet, stenhårt... Sen vågar stackarn inte springa in rakt i rutan igen utan springer till höger om rutan och springer in bakifrån... som tur var så lyckas vi få bukt på detta på lördagen sen, hon är klok min hund och släpper saker ganska lätt)

Apporten (7,5) är ett moment som vi som bekant har haft traggel med. Så även idag. Celtic springer fram till den men tar den inte, jag får ge dubbelkommando. 

Hoppet(10) går perfekt.

Fjärren (9,5) går också jättebra, fast jag fick "bara" 9,5, utan kommentar. Varför inte 10? 

Helhet 8,5.  Slutpoäng 172,5 poäng.

Vi har massa att ta med oss från denna dag. Allt som gick så himla bra och även det som gick mindre bra. Nu blickar vi framåt mot klass 3, vi har långt kvar dit men vi ska dit, förr eller senare;) Och jag är verkligen taggad! Jag har en så fin hund med såna kvalitéer så med rätt förvaltning så kommer vi dit, det är jag så säker på!


Förberedande metallapportering;)


 


2 kommentarer:

  1. Vad säger man- Ni är GRYMMA! Såå kul att det går så bra för er och att ni tar hem det var gång:) Ni är en fröjd att se på!

    Stort GRATTIS! 3:an fixar ni utan bekymmer:D

    SvaraRadera
  2. Härligt Michelle ni är grymma!!! Grattis igen!! Säger så här våga tänk Elit när du tränar.... ☺
    Ett nöje att följa Er ❤

    SvaraRadera