söndag 27 mars 2011

Härliga helg

Nu var ännu en härlig helg snart till ända.

Lördagen bjöd på strålande vårväder och startades med agilitykurs, andra och sista omgången av agilityintroduktionen. Vi tränade kontaktfält och ingångar till slalom. Om en vecka börjar nybörjarkursen som vi verkligen ser fram emot!

Efter agilityträningen var Celtic ganska trött och fick stanna hemma medan jag och Erlendur åkte till stan och köpte mattor. På eftermiddagen fick Celtic hänga med Erlendur ut på en lång löparrunda medan jag och Millan tog en skogspromenad under tiden. På kvällen hade jag köpt en full korg med diverse tuggben som hundarna låg och mumsade på på den nya mattan.

Idag startade jag och Celtic dagen med en riktigt lång promenad innan frukost, Millan fick faktiskt stanna hemma då hon var väldigt trött och seg under promenaden igår. Det går väldigt upp och ner med Millan, ena dagen springer hon på som om hon vore fem år men andra dagen märks det verkligen att hon snart passerat sina elva år.

Nu i eftermiddag tränade jag lite apportering inomhus med Celtic. Hon fattar grejen bättre och bättre. Känns jättebra! Körde även lite andra små övningar inomhus. Millan fick va med och träna lite hon också även om hon mest är vägen:)

Ikväll kommer våra vänner Karin och Johan hit. Det kommer nog bli en hel del hundprat för om en vecka hämtar dom hem en liten hundvalp. En liten aprikos dvärgpudelhane vid namn Julius. Vi har redan anmält oss som förstepassare till denna ljuvliga krabat!

Celtic myser på mattes isländska fårskinnsfäll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar