lördag 17 september 2011

Ospecat blev 4****

Nu är jag hemma igen efter greklandstrippen. Och vilken semester det blev! Över all förväntan. Efter att ha betalat knappt 2000:- per person så räknade jag och Karin stenhårt med att hamna på något skabbit hotell mitt i ingenstans. Men så fel vi hade!
En av alla lata dagar vid poolen
 När vi landade på Kreta efter en mysig flygresa (gick kanonbra att flyga med dom små), så fick vi reda på att vi skulle bo på Blue Village Atlantica Caldera Beach. Vilken hotell det var! Ett all inclusivehotell på stranden, med ett enorm poolområde, fina restauranger, bamseklubb, SPA och riktigt proffsig underhållning varje kväll! till på köpet tilldelades vi en grym tvårumslägenhet med en fantastiskt havsutsikt!
Sötast på Kreta!
Coolast på Kreta!

Som ni förstår så hade jag och min svägerska och våra små en fantastisk vecka! Tror att kidsen har njutit lika mycket som vi för de har varit så nöjda och harmoniska hela veckan. Som två små solstrålar som strålade i kapp. Helt ljuvligt.


Finaste kusinerna
Enda missen på hela veckan var en tvåtimmars försening på hemresan som ledde till att jag missade ytterligare ett spårkurstillfälle.

Ingen större skada skedd då jag gav mig ut på fredagen och la två spår till Celtic som gick jättefint.

Då det börjar mörkna väldigt snabbt nu när hösten börjat göra intåg så hade vi näst sist kurstillfället redan idag. tidigare har vi gått våra egna spår men idag så gick vi spår åt varandra. Jag och Celtic fick två lite halvkluriga spår med en del snälla vinklar i varierande terräng (jag gick ner mig i kärr bägge gångerna).

Bägge spåren gick i det stora hela väldigt bra. Celtic är superdupertaggad när selen och linan kommer på, hon är till och med mer taggad än när det vankas bad! Hon tar spåren direkt och sen går det i 180 i spåret, vilket gör att hon blir lite slarvig och tappar spåret ett par gånger. Men hon jobbar på bra och får upp spåren igen och slutför. Vi har även börjat lägga ut ett par pinnar i spåren som hon markerar jättefint.
En bild från i somras. Celtic i väntan på kommandot: "ok att hoppa i sjön!" 
Det är verkligen såå kul att spåra och ett utomordentligt sätt att aktivera Celtic på. Ringde därför Ulf (min mammas sambo) ikväll och frågade om inte han ville följa med oss ut i skogen i morgon. Ulf har tidigare tränat bruks spår på elitnivå med sina Golden retrievers. Det ville han så gärna så i morgon blir det tredje gången gillt för denna veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar