lördag 3 september 2011

Med familjen i spårskogen

I torsdags var vi återigen på spårkurs. Vilket sug det har blivit i spårlinan allaredan,  man märker verkligen att Celtic älskar det! Själv tycker jag att det är urmysigt med några timmar i skogen. Träningen blandat med fika och hundsnack, skön kombo! Efter torsdagens spårkurs blev jag riktigt taggad på att verkligen lägga ner tid på spårträningen. Jag tror verkligen att Celtic med lite mer träning kan bli en riktigt fena på spår.

Så i dag tjatade jag med mig hela familjen med ut i skogen. Eller det var väl mest Erlendur jag fick övertala en smula, Thelma säger inte så mycket ännu.  Men med vackert väder och välfylld fikakorg så gick det ganska lätt. Och tidsfördriv mellan spåren är ju inga problem när man har en iphone...

Vi såg nog lite halvskumma ut där i skogen med Thelma liggandes på en skötbädd i bagaget under en filt,  med mamma och pappa sittande helt uppslukade i sina iphones och wordfeud under tiden spåren skulle ligga. Tur att vi iallafall hade hunden i buren bredvid, det gjorde ju att vi såg lite mindre malplacerade ut. Sen hade vi också den obligatoriska termosen och smörgåsarna och hembakade kladdkakemuffins gjorde det ytterligare lite bättre:)
Familjemys i skogen!
Första spåret gick riktigt kass. Celtic tycker att det är skithäftigt att vara ute i skogen och nu när hon vet att det ligger massa älsklingsleksaker utplacerade så blir hon så till sig att hon inte vet vart hon ska ta vägen. Hon tog spåret direkt men när hon tappade det ganska snabbt så irrar hon bara runt och börjar leta. Hon vet ju att något kul finns i skogen och inte hinner hon väl spåra då!?! Jag avbröt detta spår när jag märkte att hon inte försökte få upp spåret igen, risken hade varit för stor att hon letat upp föremålet i stället och det vill jag inte ska löna sig.

Bestämde mig för att lägga ett spår till och se om det skulle gå  bättre. Hoppades på att första försöket att spåra skulle gjort henne lite trött och lugnare inför nästa spår. Om hon var lugnare vet jag inte men bättre gick det iallfall. Celtic tog spåret direkt, tappade spåret en gång men efter ett par varvs cirkulerande fick hon upp det igen och tog spåret hela vägen fram! Oj, vilket tjo och tjim det blev på matte i skogen, Erlendur frågade vad som hade hänt där ute i skogen egentligen:)

Avslutade passet med lite uppletandeträning som gick jättebra. Föremålsintresset är det iallafall inget fel på!

Summa summarum så hade vi en bra stund i skogen. Gott fika, härligt väder och ett riktigt bra avslut på träningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar