söndag 15 januari 2012

Tiden går så fort!

Ännu en vecka har passerat. Huur kan tiden gå så otroligt fort? Ett tu tre och snart är mammaledigheten slut och jag är tillbaka på jobbet igen! Men det är väl så att tiden går fort när man har roligt? För att vara mammaledig är helt underbart, en sådan lyx! Att bara gå hemma och ta hand om mina prinsessor hela dagarna.

Denna veckan har vi varit hundvakt åt Erlendurs brors hund Snoop. Jättemysigt att ha två hundar i huset igen, saknar det verkligen! Både för egen skull och för Celtics. Även om det har sina fördelar att bara ha en hund så skulle jag verkligen vilja ha en till, vilket jag tror och hoppas att det blir i framtiden.

Snoop är trots sin (i mina ögon) otroligt märkliga korsning en riktigt trevlig hund. Hur kan man korsa amstaff, amerikansk bulldog och bordercollie?? Helt galet! Men raserna till trots så är Snoop en skön hund med ett härligt lynne, väluppfostrad och går väldigt bra ihop med Celtic. Sen känner man sig hyffsat trygg med denna hund på mörka morgon och kvällspromenader:)
En riktigt kass iphonebild... men bättre än inget;)

Det har varit fullt ös i skogen på våra promenader och man kan verkligen märka på Celtic hur hon saknat sällskap. Såväl ute på promenad som hemma. Men som sagt, blir det som jag vill, blir det en till hund i framtiden!

Det har inte varit jättemycket träningen i veckan förutom ett lydnadspass i manegen i måndags (som gick bra) och lite uppletande i skogen. Men i veckan som kommer så ska vi dra igång träningssäsongen på riktigt igen. I morgon blir det ridhusträning och på onsdags börjar lydnadskursen för Mona vilket jag verkligen ser fram emot! Älskar att gå kurs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar