lördag 7 januari 2012

My Dog 2012

Sötast i ringen iallafall!

Men årets My Dog var inte våran helg. Inte för att det gick jättedåligt men jag skulle ljuga om jag sa att jag var nöjd med Very Good, bägge dagarna. Kritiken i sig var helt ok. Men att ställa en helt urfälld hund ska kanske inte ge bättre betyg än så här.

Invigning av den nya hundburen! Den gamla är ju stor som ett förtält så den kräver minst två hundar för att få följa med:)
Men trots lite tråkiga resultat så var det två riktigt härliga, hundiga dagar. Lite häftigt var att tollarna var den näst största rasen på torsdagen och största rasen på fredagen! Det hör inte till vanligheterna direkt.Kan det vara så att rasen håller på att växa? Jag tror det. Tycker man har märkt ett allt större intresse och tryck på rasen, kul!

Torsdagens startfält, öppenklass tikar
På torsdagen åkte jag och Celtic ensamma men väl där träffade vi massa härligt hundfolk. Celtics helbror Glasgow med matte Josefin var där. Likaså släktingarna Real och Nova med familj. Extra kuriosa denna dag var att våran klubbkamrat blev BIR med sin tollare Zonic (Canagolds Knockando), så himla roligt!! Grattis Maria!

Söt!
På fredagen var jag nere tillsammans med Sofia och Malin med deras tollare Barca och Happy (tillika Celtics mamma och halvsyster). Vi hade en riktigt mysig tjejdag i hundens tecken! Träffade även Celtics halvbror Mezzi (Lantlyckans Pyssling), en supersöt kille.

Mässan är ju halv nöjet och givetvis blev det lite shopping. Ett nytt utställningskoppel, två nya retrieverkoppel och ett gäng dummies.Nu är vi redo för kommande jäktträning:)

Årets lilla shoppingskörd. Allt enligt shoppinglista:)

5 kommentarer:

  1. Resultatet blev ett very good, men hon skötte sig så fint i ringen och du visade henne jättefint! Det var kul att ses där! Hoppas att ni vill hänga med på lite träningar nu under våren! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:) Ja hon skötte sig toppen i ringen, inte att förglömma! Hoppas på att det blir lite härliga tträningstillfällen nu framöver:)

      Radera
  2. Var där på torsdagen och tittade men missade dig helt!

    SvaraRadera
  3. Nej ja ställde inte. Var bara där och tittade i år!

    SvaraRadera
  4. Tack för en toppen dag och tack för att jag fick åka med Er ser fram emot mer hunderi med Er! Kram

    SvaraRadera